All

VD Tifanny Drennow om smyckesbranschen

VD Tifanny Drennow om smyckesbranschen och framtidsplaner för Timi of Sweden

Vi har tagit tillfället i akt att ställa några snabba frågor till vår grundare och VD Tifanny Drennow om smyckesbranschen och företagets framtidsvisioner.

Vad tycker du är det bästa och tuffaste med smyckesbranschen? 

– Spänningen i att göra en ny samling och samla nya idéer. Det är energin på kontoret när laget spelar med trender men håller sig till våra kärnvärden. Det svåraste jag skulle säga är att designa smycken som vår målgrupp kommer att älska oavsett tid.
Vi vill följa trender, men vi vill också ha en balans i tidlösa smycken där man inte behöver köpa nytt hela tiden för att vara trendig. Det är fortfarande en verksamhet och vi måste hålla balansen mellan roligt men ändå kommersiellt så att våra butiker och kunder vill gå tillbaka för mer.

 

Varför är du så engagerad i välgörenhet i Filippinerna? Varför är det viktigt för dig?

– Jag växte upp i Filippinerna och var alltid involverad i välgörenhet. Mina föräldrar är stora förespråkare för att hjälpa människor. Det är inte ens en tanke som har slagit mig att vi gör välgörenhet, det är bara en mänsklig sak att göra. Jag är dock en stor förespråkare för att ge kvinnor, särskilt mödrar, en röst. och eftersom Filippinerna är ett patriarkalt samhälle ligger det mig mycket nära att få möjlighet att försörja sina familjer och bli hörda.

Vilka är de framtida planerna för företaget? 

– Vi planerar att nå USA och Kanada efter pandemin och öka vårt fotavtryck på webben. Vi är ursprungligen ett B2B-företag men eftersom vi också är ett progressivt företag vill vi betjäna våra kunder där det är bekvämt för dem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *